Jumaat, 2 April 2010

PENILAIAN KEBERSIHAN & KECERIAN KAWASAN KAMPUNG BULAN FELDA PALONG 9

BERTEMU BUAT SEMUA

KALI INI BERSAMA SAMA PAK LURAH DALAM MENGADILI PERTANDINGAN BULANAN KEBERSIHAN & KECERIAN KAMPUNG  (BULANAN FEKDA PALONG 9).

MATLAMAT

EN SALLEH BIN MUHIDIN (pengurus).

1. Untuk memastikan kawasan perkampungan felda sentiasa di jaga dan memastikan pesekitaran nya bersih dan    indah... beliau selaku pengurus  rancangan sanggup turun padang melihat dan melawat rumah kerumah membawa dua pengadil dari W.R.A. bagi tujuan mengadili pencapaian prestasi bulan yang bertujuan   ingin memastikan kebersihan sentasa terjamin  dan dapat di terus kan walau pun tidak mengambil bahagian dalam pertandingan .
matlamat nya semenjak ditugaskan di felda palong 9 bersama bersama kepimpinan kampong untuk membawa felda palong 9 maju tahun 2014 yang mana hanya baki 3tahun lagi sahaja  ini bukan pekara yang mudah yang mana banyak perlukan pengorbanan yang tinggi baru lah boleh tercapai .

KOMEN PENGADIL UNDANGAN
PN: HABSAH BTE IBRAHIM (ASDO w.r.a.).
RUMUSAN.

Setelah melawat di semua kawasan saya mengambil kesimpulan banyak kawasan putih sekarang sudah mula nampak menghijau yang mana terdapat 30% lagi perlu mendapat perhatian galakan mereka menanam rumput mengikut keadah yang di sor kan supaya ianya di lihat cantik dalam keseragaman.
Papan kenyataan di lihat bagi menyampaikan maklumat tapi hanya di tulis nama sahaja yang ini perlu di lengkap kan supaya ia nya menjadi tumpuan untuk kita mengatahui  malumat yang di sampai kan.

RUMAH RUMAH PENEROKA.

Felda palong 9 yang saya lihat adalah rancangan yang telah banyak berubah hampir rumah nya semua nya. sudah diubah suai  95% kebanyakan cantik cantik belaka beliau  sendiri apabila sampai ke palong 9 macam berada di kawasan rumah mewah ini patut di puji masyarakat di sini kebanyakan nya rajin rajin belaka tapi, masih ada 20% gulungan yang masih kurang memberi kerjasama yang ini perlu di ambil perhatian

DALAMAN RUMAH

KOMEN: OLEH PN: RUSNAH BTE JALIL.
SDA PALONG 14.


Apa yang beliau lihat banyak yang perlu di baiki  ruang  yang di sediakan untuk bilik bacaan misti lah mempunyi kawasan  yang selesa yang mana anak anak selesa duduk di tempat itu bagi tujuan membaca  dan mengulang kaji pelajaran lagi yang perlu di ambil perhatian ialah kawasan dapur yang masih tidak menepati kehendak pencapaian yang di perlukan seterus nya bilik air di dalam rumah mesti lah mempunyi ciri yang di perlukan.
walau bagai manapun keseluruhan yang beliau lawati menunjukan peratus kebaikan begitu tinggi  semoga bekerja lebeh kuat lagi.

 PENGHARGAAN DAN TERIMA KASIH.

PN ZAITON KASMAN .

Setinggi ucapan terima kasih kepada kedua pengadil yang sangup melapang masa hampir 4 jam di felda palong 9 bagi mengadili bertandingan bulanan yang ianya bertujuan memberi semangat terus mendidik warga peneroka tentang kebersihan rumah masing masing yang mana kami ingin menerapkan nya   menjadi kan budaya kebersihan menjadi amalan hidup waga peneroka sekian terima kasih daun keladi bulan depan datang lagi.

RUMUSAN.

PAK LURAH.

Pak lurah di beri kelapangan untuk sama sama turun untuk melawat kawasan bagi tujuan mengadili satu pertandingan bulanan yang mana pendapat pak lurah amat bagus yang mana patut di contohi oleh rancangan lain bagi menyemai semangat masyarakat tentang kehindahan dan kebersihan.... apa pun pak lurah banyak lagi yang perlu di baiki seperti yang di utarakan oleh pengadil dan pak lurah menyedari kawasan pernyagaan yang masih perlu di kemas kini  dan longkang  longkang di kawasan kami banyak masih longkang tanah kepada warga felda selamat bertanding semuga aktif tahun ini lebih meriah lagi pak lurah menyokong penairkan diri dari pada bertanding akkf tahun 2010 tapi menerus kan program di rancangan salam pak lurah.




GAMBAR SEKITAR PENILAIAN AKKF
















4 ulasan:

  1. besar nya buah betek itu? agak agak berapa berapa markah nya ya...pak lurah... salam. terima kasih

    BalasPadam
  2. tanya lah mama sebab mama yang bagi markah pasti tinggi'' markah nya itu.. kan pak lurah.. walau bagi mana pun saya merasa sedih... kerana palong 9 menarik diri dari bertanding AKKF tahun ini. kerana saya penyokong yang mahukan kerbau di sembelih di NS. bukan di pahang..sebab selepas johor sudah tentunya ns. ini nak lari kepahang pulak

    BalasPadam
  3. Tahniahlah Pak Lurah, walaupun tidak bertanding AKKF 2010, penilaian di peringkat rancangan masih diteruskan. Kalaulah semua pemimpin yg mempunyai wawasan seperti Pak Lurah, sudah tentu 5 teras Felda yg dicetuskan oleh PM lebih mudah dicapai.

    Keindahan, kebersihan dan kecerian kawasan kampung sebenarnya tanggungjawab setiap warga Felda di rancangan masing-masing. Jika kampung bersih, indah dan ceria ia memberi gambaran, masyarakatnya juga bersatu padu dan harmoni.

    Hadiah yg ditawarkan, hanyalah sebagai motivasi. Niat kena betul.Bila niat tidak betul, keadaan kawasan kampung juga akan bercelaru.

    Kepada Pak Lurah, teruskan usaha murni tersebut. Insyaallah, kampung contoh 2014 yang diidamkan akan tercapai.

    BalasPadam
  4. Aduh....bapak nya, buah gangul nya bagus sekali
    kalau sudah masak boleh simpan kan saya sedikit bukan apa, saya mahu bikin bibit kelihatan nya cantik.... boleh ya...pak lurah tk

    BalasPadam